Fris en fruitig - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu Fris en fruitig - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu

Fris en fruitig

Blijf op de hoogte en volg Lotte

30 Maart 2013 | Curaçao, Willemstad

Daar ben ik weer! Fris en fruitig vanuit het heerlijke Curacao. Jaja fris en fruitig, want afgelopen weekend heb ik heeeerlijk mogen genieten van de luxe op het resort van opa en oma! Het was natuurlijk al een feestje dat ze langs kwamen, maar die extra kamer met badkamer was nog een extra meevallertje! Opa en oma hebben me het afgelopen weekend lekker in de watten gelegd. We zijn naar Willemstad geweest (zij lieten mij dingen zien die ik in twee maanden tijd nog niet had gezien! Omgekeerde wereld dit haha), lekker uiteten geweest, aan het zwembad gelegen en natuurlijk lekker in de zee gezwommen. Oja en niet te vergeten elke ochtend een heerlijk vers ontbijtje van de AH (typisch Opa). Zondag zijn Michelle, Sandy en Suus gekomen naar het resort om ook een dagje van de luxe en de warme douche te genieten. ‘S avonds hebben opa en oma ons met z’n 4e mee uit eten genomen. Dat was hartstikke gezellig met z’n 6e! Echt een top weekend gehad! Thanks opa en oma!

Natuurlijk was er ook nog mijn verjaardag (inmiddels alweer bijna een maand geleden). Super bedankt voor alle kaartjes! Echt leuk! Mijn verjaardag heb ik ook goed gevierd op Curacao. We zijn heel lekker uit eten geweest bij Cabana, daarna was daar livemuziek en savonds kan je op die zelfde plek nog stappen. Was super leuk! De andere feestjes volgen we ook nog steeds trouw.

Oja we hebben ook al iets enigszins ‘cultureels’ gedaan. We zijn namelijk naar de struisvogelfarm geweest! Dat was echt super leuk. Met een grote jeep en tourguide reden we door het park heen. De tourguide vertelde allerlei leuke en grappige feitjes over de struisvogels. Het zijn er ook echt veeeel! En we mochten ze zelf eten geven. DOODENG, but i did it! Twice. De eerste keer kon in namelijk alleen maar gillen en ik wilde ook nog wel een mooie foto, dus ik ging nog een keer, en toen ging het gelukkig beter!

Nog een hoogte punt die ik even wil aanhalen is PAINTED! Een studentenfeest, op een groot grasveld waarbij de drank gratis is en er met grote waterpistolen en verfkanonnen verf het publiek in wordt gespoten. Wat was dat een vet feestje! Wij stonden daar in onze oude (ofja nieuwe goedkope) kleding helemaal vooraan. Wat zagen we er uit aan het einde van de avond. De verf zat OVERAL, maar dan ook echt overal. Zelfs mijn ondergoed heeft allerlei mooie fluoricerende kleurtjes gekregen. Uit de kleding en het ondergoed is de verf ook niet uitgegaan. Uit onze haren was het meeste er een paar dagen later uit, maar inmiddels 1.5 week later kom ik nog steeds wel eens opeens een stukje verf tegen. Maar het was het allemaal waart!

Maar uiteraard is het hier niet alleen maar zon, zee, strand en feestjes, er moet ook gewerkt worden. En dat gebeurd zeker. Mijn rooster zit tot eind juni goed vol gepland. Op maandag en dinsdag ochtend geven Femke en ik Kids Skills op de AGO school. Kids Skills is het aanleren van bepaalde vaardigheden, zodat problemen voorkomen worden. Op maandag en dinsdag middag ben ik vooral aan het uitwerken en de overige tijd aan het meedraaien op de deeltijdafdeling. Woensdag ochtend hebben Femke en ik ieder 15 kinderen op de Nelly Winkel Skol (SBO) waar we Kids Skills/SOVA training geven en op woensdag middag heb ik één jongetje op Yudaboyu waar ik Kids Skills aan geef, en sommige woensdagmiddagen ga ik mee naar de sportvelden met de deeltijdafdeling. Op donderdag ochtend hebben wij een ochtend om aan schoolopdrachten te werken en ’s middags heb ik verschillende cliënten waarmee ik aan het ‘ik-boek’ werk. Dit is een methode waarmee je kinderen een positief zelfbeeld leert geven. Oftewel, een drukke planning alle weken. Als ik vrij wil hebben moet ik me cliënten zelf gaan verzetten (ik voel me meer een werknemer dan een stagiaire, maar daar hou ik wel van). Bij al deze trainingen die we geven kijkt ook niemand mee, dus vertrouwen hebben ze in ieder geval wel. Oja de meeste trainingen geef ik in het Papiamentu!!!

Komende 1,5 maand worden pretty easy voor mij. Ik heb maandag een extra dag vrij gehad om nog met opa en oma door te brengen. Deze week dus maar drie dagen stage gehad. Nu weer een lang weekend door Pasen, en de week erna weer maar drie dagen stage want dan komen op donderdag papa en mama al aan!!!! En die ga ik uiteraard ophalen van het vliegveld dus die hele donderdag ben ik al vrij. Dan begint mijn weekje vakantie :D Na dat weekje heb ik een week stage en dan weer een week vrij als Lisa en Sander in Curaçao zijn! HOPI BON! :D Goede vooruitzichten allemaal. Nu ik het eerste bezoek heb gehad kan ik al helemaaaal niet meer wachten op de volgende keren bezoek, heerlijk!!
13 dagen nog, en dan zijn papa en mama in Curaçao. Wat vliegt de tijd toch! Cant wait!!

Ik wil jullie allemaal een hele fijne Pasen wensen! Geniet van het lange weekendje, en ik hoop dat binnenkort de zonnestralen die ik opgestuurd heb eindelijk arriveren in Nederland, want die heb ik al zo’n twee maanden geleden opgestuurd, maar ze lijken enige vertraging te hebben (sorry guys).

Liefs vanuit Curacao

  • 30 Maart 2013 - 00:21

    Sandet:

    Hha Lotte, leuk verslag. Nog eventjes dan gaan wij meegenieten. Jij ook een goede pasen. En we spreken elkaar snel weer ;) .

    Ps. De zon is er al wel deels. Maar de temperatuur niet:(
    xx

  • 30 Maart 2013 - 00:22

    Pauline:

    Hee Lot,

    Ik vind het echt superleuk om je verslagen ieder keer te lezen! Wat leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt daar & wat fijn dat je zoveel bezoek krijgt vanuit Nederland! :) Ik kan niet wachten tot de door jou opgestuurde zonnestralen hier aankomen!

    Liefs Pauline

  • 30 Maart 2013 - 17:00

    Mirthe:

    Hi Lotje,

    Leuke verhalen keer op keer! :D
    Enige luiheid van mij om er ook elke keer op te reageren, oeps! Maar ik lees ze uiteraard wel. ;)
    Het is erg treurig met Nederland gesteld, de lente is begonnen maar af en toe valt er nog een vlokje sneeuw. Die kou ontvlucht ik gelukkig over 2 weken ook: thailand here i come!
    Snel whappen/facebook/skypen! :)

    Dikke kus!

  • 30 Maart 2013 - 19:33

    Ma:

    We komen de zonnestralen zelf wel halen.
    Nog 12 dagen !!!!! Het schiet al op.

  • 01 April 2013 - 10:17

    Oma& Opa Vermeulen:

    Fijn te horen dat jullie het zo naar je zin hebben gehad.

    Wij hebben er net zo veel van genoten als jullie.

    Wel te veel zon opgedaan de velletjes komen eraan.

    Lotte geniet maar met volle teugen dat hebben wij ook gedaan

    Groeten aan de meiden pas goed op je zelf Oma&Opa

  • 01 April 2013 - 15:36

    Grippeling. Oma EN OPA:

    hallo Lotte .
    ook wij vinden jou reisverslag heel interesant.
    je maakt nog al wat mee , daar in dat verre land.
    wij hebben het leuk gehad in gran canaria +25 graden .
    leuk dat het met Opa en Oma zo leuk is geweest.
    met jou samen in curacau.
    en nu maar wachtentot p en Ma komen.
    heel fijne dagen met je ouders en tot horen.
    doei en vele groetjes......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Op deze site ga ik mijn reisverslagen bijhouden van mijn reis naar CURACAO!! :) Ik ga hier 5,5 maand stage lopen voor mijn opleiding pedagogiek in de kinder- en jeugdpsychiatrie.

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 17790

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 09 Mei 2016

Maleisië en Borneo

31 Januari 2013 - 16 Juli 2013

Dushi Korsou

Landen bezocht: