Eerste maandje zit er alweer op! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu Eerste maandje zit er alweer op! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu

Eerste maandje zit er alweer op!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

04 Maart 2013 | Curaçao, Willemstad

Hi guys, daar ben ik weer!

Voordat ik wegging zeide al mijn vriendinnen: “wel verhalen blijven posten he, en niet zoals iedereen na een paar verhalen afhaken”. Ik merk dat ik al wel enkele symptomen van uitstelgedrag vertoon, wat betreft het verhalen schrijven, maaaar hier is er dan weer eentje!

Inmiddels ben ik alweer ruim een maand op dit heerlijke eiland. Afgelopen twee weken ook weer zoveel meegemaakt. Deze weken hebben in het teken gestaan van nieuwe dingen op stage, enge beesten verhalen, van de eerste mensen hier afscheid moeten nemen, en nog steeds van mooie stranden en feestjes.

Ik zou beginnen met een enge beesten verhaal. Mijn vorige verslag ben ik geëindigd met het verhaal over een enge salamander in mijn bed, die plotseling weg was he?! Ik kan jullie geruststellen; de mysterieuze salamander is terecht!! Een paar dagen later rook ik een erg onaangename geur op stage. Ik had al paar keer om me heen gekeken en snapte niet waar het vandaan kwam, tot dat ik mijn laptop uit mijn laptophoesje haalde. Er kwam zooo’n vieze lucht vanaf. Ik dus in mijn laptophoes kijken, zag ik iets heeel vies zitten. EN HET HAD EEN STAART! Toen ik die staart zag viel het kwartje. De mysterieuze vermiste salamander zat in mijn laptophoes, dood stinkend en geplet! Gadverdamme. Dat was zo vies. Ik was op dat moment op de deeltijdafdeling op stage en daar waren gelukkig een aantal hele stoere kinderen aanwezig, die mij hebben verlost van die vieze salamander. Helden die kinderen!!

Behalve dat de kinderen op stage helden zijn, is de rest van de stage ook al een stuk leuker! Het begint eindelijk vorm te krijgen. Ik loop nog steeds mee met intakes. Heb inmiddels een schoolobservatie gedaan. Leuk om te zien hoe de kinderen hier les krijgen. Nog zo ouderwets! Vorige week ben ik bij een AGO school geweest. Hier ga ik samen met Femke trainingen geven aan kinderen. De AGO school is een school voor kinderen met zeer ernstige leer- en gedragsproblemen. Zoals de directeur van de school zegt; er zitten alleen maar gedragsgestoorde kinderen. Dus ik ben benieuwd! Het wordt een hele uitdaging, vooral omdat de kinderen vrijwel alleen papiamentu spreken. Alle kinderen zijn daar tussen de 14 en 20 jaar. Weer een hele andere leeftijdsgroep, maar wel precies de leeftijd die ik leuk vind om mee te werken. Morgen gaan we langs een andere school waar we trainingen gaan geven. Dit is een speciale basisschool. Morgen horen we wat we daar mogen gaan doen. Dinsdag hebben we onze eerste dag op de AGO school. Eigenlijk zouden we ook al begonnen zijn met therapie geven aan kinderen met autisme, maar die waren ze vergeten in te plannen (typisch curacao), dus daar moeten we nog even op wachten. Inhoudelijk ga ik niet te veel vertellen over mijn stage, want het staat natuurlijk allemaal openbaar op internet, dus voor mensen die meer willen weten; mail me! :)

Wat betreft de feestjes gaan we nog steeds de standaard feestjes af die elke week zijn; cabana, bermuda, wet & wild. Vorige week zondag was er een vet feest op cabana beach. Vanaf smiddags stond daar een DJ op het strand. Iedereen stond lekker te chillen op het strand en in het water! Heerlijk, net een festival maar dan op het strand. Afgelopen woensdag was de laatste avond van drie huisgenootjes. We zijn lekker uiteten gegaan en daarna opstap geweest als afsluiting. Afgelopen vrijdag was de laatste avond van een ander huisgenootje. Dit was echt een mooi feestje. Full moon party XL! 4000 (!!) mensen partyend op een strand met Sidney Samson. Heel gaaf was dat! Mooi avondje. We hadden geluk want wij konden nog net binnen. Bij 4000 mensen waren de deuren dicht gegooid. Deze week dus vier mensen vertrokken uit de Bonitostraat :( echt jammer! Merk nu al dat ik erg slecht ben in afscheid nemen, en de mensen wisselen hier constant, dus je gaat vaak afscheid moeten nemen! Ik ben benieuwd wanneer er weer nieuwe mensen aankomen, want het is nu toch wel stuk rustiger in het huis!

Naast stage, feesten, zonnen, living the good life, wordt hier ook nog wel wat actiefs gedaan! Sinds ik hier ben, ben ik fanatiek iedere dag buikspieroefeningen aan het doen! En het is nu nog veel beter, want ik heb Sandy meegekregen om het iedere dag mee te doen. Dus sinds 1.5 week hebben wij het ook echt al volgehouden om het diehard IEDERE dag te doen. Goed he, dat in 30 graden :D haha. Binnenkort krijgen we een bootcamp training van Brian. Een huisvriend die altijd in het leger heeft gezeten en jongen discipline training heeft gegeven. Dat wordt afziennnn, maar wel heel gaaf.

Ik heb jullie weer een beetje op de hoogte gebracht! Ik kan niet alles gaan uittypen wat ik mee maak want dan ben ik nog even bezig, en ik wil jullie natuurlijk ook nog wel iets te vertellen hebben als ik terug kom ;). Het weekend zit er weer op. Vanavond een keertje lekker op tijd naar bed en dan weer een nieuwe stageweek! De weken gaan hier zooo snel! Over twee weken komen opa en oma al aan! Bizar hoe snel dit gaat! EN natuurlijk, niet te vergeten, woensdag mijn 21e verjaardag!! :D Jaja, finally volwassen!

Oja, voor fotos kunnen jullie het beste op mijn facebook kijken! Dan hoef ik ze niet steeds dubbel te uploaden :) Mijn facebookpagina is: http://www.facebook.com/home.php#!/lotte.vermeulen.3

Slaap lekker lieve familie, vrienden, kennissen etc. Ik ben nog steeds heel blij met jullie leuke berichtjes allemaal :) Ga daar vooral mee door hihi!

Liefs en dikke knuffel uit Korsou.

  • 04 Maart 2013 - 09:38

    Ma:

    Feesten, feesten en nog eens feesten!!Dat gaat goed daar.
    Leuk stukje geschreven.

  • 04 Maart 2013 - 21:03

    Grppeling:

    HOI lOTTE.

    wijhebben je reisverslag gelezen,zieter allemaal leuk en gezellig uit.
    ga zo door Lotte dan heb je een fijne tijd.
    we zullen je verjaardag niet vergeten.
    woensdag meer .
    groetjes Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Op deze site ga ik mijn reisverslagen bijhouden van mijn reis naar CURACAO!! :) Ik ga hier 5,5 maand stage lopen voor mijn opleiding pedagogiek in de kinder- en jeugdpsychiatrie.

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 17785

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 09 Mei 2016

Maleisië en Borneo

31 Januari 2013 - 16 Juli 2013

Dushi Korsou

Landen bezocht: