Weekendjes Julianadorp - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu Weekendjes Julianadorp - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu

Weekendjes Julianadorp

Blijf op de hoogte en volg Lotte

24 Juni 2013 | Curaçao, Willemstad

Hiii Dushinan!

Ik ben geëindigd met mijn blogs bij het einde van alle bezoekjes. Na alle bezoekjes die ik heb gekregen leek het mij leuk om zelf ook wat bezoekjes te gaan doen. Michelle en ik zijn er op uitgetrokken en hebben nu al twee weekendjes in Julianadorp doorgebracht bij een vriendinnetje van ons van de opleiding, Marieke. Ik zal van vooraf aan beginnen. Na 4 maanden lang fulltime gestapt te hebben, gemiddeld 3 à 4 avonden per week, waren Michelle en ik een beetje klaar met al het gestap hier op Curaçao. We zijn in het begin zoooveel op stap geweest dat we nu alle feestjes en happy hours al zo vaak gezien en meegemaakt hebben, dat het saai begint te worden. Het was dus tijd voor iets anders, iets nieuws. Michelle en Marieke dachten hier ook zo over, dus besloten wij dat we sleep overs gingen houden. Gezellig voor Marieke, aangezien die maar weinig huisgenootjes heeft. En gezellig EN luxe voor Michelle en mij, aangezien Marieke een redelijk mooi huis heeft, en een slaapkamer met airco! Hopi fijn :-) We zijn daar nu twee weekenden geweest en dat bevalt erg goed! Het is super gezellig, maar ook het lekker op een kamer zitten en een filmpje kijken of gewoon uren lang alleen maar kletsen en met make-up bezig zijn had ik zooo gemist. Dat was bij ons in het huis gewoon niet mogelijk omdat je daar je kamer uitbrand van de warmte, dus verplicht wordt om hele dagen weg te gaan. Natuurlijk zijn we naast het chillen en rustig aan doen ook nog wel op pad geweest. Zo zijn we naar het vliegveld geweest om ARUBA te boeken! Jaja, over 12 dagen gaan we met z’n 3e gezellig een lang weekend naar Aruba! Om de vliegtickets te boeken gingen we naar de loketten op het vliegveld van de vliegmaatschappijen die naar Aruba vliegen. Daar ‘onderzoek’ gedaan te hebben naar de prijzen van verschillende vliegmaatschappijen, waren de prijzen in eerste instantie veel duurder dan we op gerekend hadden. En de vlucht zou pas om 5 uur ’s avonds gaan. Dit was even een tegenvallertje aangezien wij gerekend hadden op 8uur ‘s ochtends heen vliegen, zodat we vier hele dagen zouden hebben. Maar toen kwam Marieke met het AWESOME idee om anders te kijken hoe duur de tickets zouden zijn als we een dagje langer zouden blijven, aangezien we nu pas om 5uur heen zouden gaan, en we toch wel vier dagen wilde, konden we anders misschien beter een dagje langer. En toen was het onze Lucky day. “Als jullie een dag later gaan, hebben jullie een special price”. Die special price wilde wij wel. Dus nu vliegen wij voor zo’n 50% goedkoper dan we als eerste op gerekend hadden en voor zon 75% goedkoper dan de vlucht die een dag eerder terug gaat. Daar konden we wel een mooi hotelletje voor krijgen een dagje langer! Een leuk meevallertje dus! Heeeel veel zin om Aruba maar liefst vijf dagen te gaan bekijken :D. Verder hebben we lekker gewinkeld, naar Zanzi geweest, we zijn een aantal keer ergens lekker uiteten geweest en ik heb nog een keer gewakeboard, zooo leuk! Elke keer als ik het doe wil ik het de volgende dag het liefste weer doen. Misschien maar eens kijken of wakeboarden in Nederland ook ergens mogelijk is. Van zonnen is de laatste weken helaas weinig gekomen, aangezien de zon het hier een beetje laat afweten, en de wolken de overhand nemen. De laatste vrije dagen en de dagen in Aruba straks nog maar even goed bijbruinen, want een groot deel is nu alweer verdwenen in de airco i guess.

Ik begin nu aan mijn laatste echte weekje stage. Woensdag heb ik het afscheid op de deeltijdafdeling. Donderdag een laatste presentatie op de deeltijdafdeling voor de medewerkers, en donderdagmiddag een laatste evaluatie met mijn individuele cliënten en hun ouders op Yudaboyu. Volgende week woensdag alleen nog een presentatie en mijn eindgesprek op Yudaboyu, en dan zit mijn stage er hier op! Dat schiet al op! En stiekem kijk ik er wel een beetje naar uit om hier lekker klaar mee te zijn, ondanks dat ik hier een super fijne tijd heb gehad!

Over 21 dagen vlieg ik alweer naar huis toe, en over 22 dagen land ik in Nederland. Bizar dat ik straks gewoon een half jaar weg ben geweest, en een half jaar aan de andere kant van de wereld heb gewoond (Jaja, dat kan ik de rest van mijn leven zeggen, hoe cool!) Ik ga hier mijn stage goed afsluiten en nog genieten van mijn laatste vrije weken!! Het aftellen naar Aruba is begonnen, en ergens in mijn achterhoofd stiekem ook wel het aftellen om weer thuis te zijn!

Hoe gaat het in het koude kikkerlandje? Ik hoorde dat er inmiddels al wat tropische Curaçaose dagen zijn geweest, maar dat nu het koude kikkerlandje weer heeft gewonnen en de regen terug is, balen! Hebben jullie allemaal al leuke vakantieplannen? En gaan die plannen allemaal naar de zon?

Hoooopi brasa pa bo!!!

AYO DUSHINAN!

  • 24 Juni 2013 - 18:07

    Ma:

    Dat is boffen, goedkoop naar Aruba, een leuke afsluiter.
    Wij tellen ook af en zijn zwaar op zoek naar jou volgende vakantie!!

  • 24 Juni 2013 - 20:02

    Grippeling:

    ook wij vinden dit een leuk verhaal, wat nog mooier is dat je naar Aruba gaat.
    wij wensen jullie heel mooie dagen, en ik denk dat de koek bijna op is ,
    dus genieten maar groetjes xxx
    van opa en Oma gripp.doei.

  • 24 Juni 2013 - 20:02

    Grippeling:

    ook wij vinden dit een leuk verhaal, wat nog mooier is dat je naar Aruba gaat.
    wij wensen jullie heel mooie dagen, en ik denk dat de koek bijna op is ,
    dus genieten maar groetjes xxx
    van opa en Oma gripp.doei.

  • 24 Juni 2013 - 23:37

    Monique:

    Heel veel plezier op Aruba, geniet nog van de "warmte" en de sfeer! Leuke kaart!

  • 04 Juli 2013 - 10:22

    Eva:

    Ik tel ook af lief Lotje! En ik ga zeker met je mee wakeboarden, want dat is mij ook wel heel goed bevallen! Ik mis je hopi veel! xxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Op deze site ga ik mijn reisverslagen bijhouden van mijn reis naar CURACAO!! :) Ik ga hier 5,5 maand stage lopen voor mijn opleiding pedagogiek in de kinder- en jeugdpsychiatrie.

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 17782

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 09 Mei 2016

Maleisië en Borneo

31 Januari 2013 - 16 Juli 2013

Dushi Korsou

Landen bezocht: