Heerlijk weekje vakantie met papa en mama - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu Heerlijk weekje vakantie met papa en mama - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu

Heerlijk weekje vakantie met papa en mama

Blijf op de hoogte en volg Lotte

20 April 2013 | Curaçao, Willemstad

Wat heb ik genoten! Donderdag 11 april stond ik om half 2 klaar op HATO, om rond half 3 papa en mama eindelijk weer een knuffel te kunnen geven! Wat was dat fijn. Toch voelde het wee alsof ik maar een weekje weg was geweest. Eindelijk was het zo ver dat ik papa en mama een beeld kon gaan geven van mijn leventje hier. Tijdens het wachten op de auto die we gehuurd hadden, hebben ze meteen kennis gemaakt met de Antilliaanse cultuur! De auto moest nog afgetankt worden en dat kon wel 15 minuutjes duren. Ruim drie kwartier later kregen we dan eindelijk een seintje dat de auto klaar was. Maar geen probleem, want we hadden genoeg bij te praten. Aangekomen in het resort kregen we een super mooi huisje toegewezen, met twee ruime slaapkamers met airco en een grote waranda met loungebanken. Wij hadden niets te klagen aangezien we een appartementje met maar 1 slaapkamer geboekt hadden :). Gelukje voor mij; ik hoefde niet op de bank. De eerste dag zijn we naar Willemstad gegaan. Hier hebben we een beetje rondgelopen en alles bekeken. Nog eventjes op het terras gezeten waar de ijscappuccino is ontdekt door papa  nieuwe verslaving. ’s Middags hebben we lekker aan het zwembad gelegen en zijn we naar het kruidentuintje geweest. De volgende dag zijn we om 06.00 opgestaan (voor papa en mama geen probleem want die hadden toch een jetlag) om de Christoffelberg te gaan beklimmen. Dit was een flinke klim, maar echt zwaar was het niet, wel heel warm. De klim alleen al vond ik al leuk, maar het mooie uitzicht toen we bovenaan waren was toch wel een extra mooie beloning. Jammer genoeg was het heel bewolkt waardoor we niet heel ver konden kijken. We zijn die dag ook nog naar shete boka geweest. De ruige noordkust. Echt zo mooi hoe het water tegen de rotsen knalt en omhoog komt. Hierna zijn we nog doorgereden naar de grote knip om een lekkere duik te nemen. Andere hoogte punten van de vakantie waren de barbecue bij ons huisje met Michelle, Suus en Sandy, lekker uiteten gaan, snorkelen bij Cas Abou en playa Lagun, lekker zonnen aan het zwembad of op het strand, Antilliaans eten in Punda, lunchen bij Saint Tropez en ijscuppuccino drinken op het terras bij de pontjesbrug en voor papa en mama de aloë vera plantage (die heb ik overgeslagen). Natuurlijk heb ik papa en mama ook mijn kamertje in ‘de grot’ laten zien en de rest van het huis. Dit huis is zo lastig te omschrijven dus nu hebben ze er eindelijk een beeld van. Afgelopen donderdag heb ik papa en mama weer uitgezwaaid op HATO. Dit weekje is echt veel te snel gegaan, maar dat is alleen maar een goed teken.

Donderdag wakker geworden met buikpijn. Snapte niet waar het van kwam. Ik dacht misschien onbewust toch een beetje omdat papa en mama vandaag weer weg gaan. Deze buikpijn is nu nog steeds niet weg en lig nu al de tweede dag ziek op bed. Minder fijn is een kamertje van 10m2 waarin het overdag zo’n 40 graden is, zo voelt het in ieder geval. Ik ga nu dus weer lekker slapen en hopen dat ik snel beter wordt. Ondertussen ga ik nagenieten van een heerlijk vakantie weekje met papa en mama. Mijn volgende bezoekje aan HATO staat alweer op de planning, en die is al over ZES dagen!! Dan komen Lisa en Sander aan, en dan staan er weer heel wat leuke dingen op de planning!

Hoe gaat het allemaal in Nederland? Komt eindelijk de lente een beetje door?

Un brasa pa boso, di mi. xx

  • 20 April 2013 - 18:17

    Eva:

    Heeeee lieve Lot, beterschap ten eerste! Fijn dat je zn lekker weekje achter de rug hebt:) En super super vet dat Lisa en Sander al weer bijna op de stoep staan! Leuk om weer een verhaal te kunnen lezen:)

    Ik mis je lieffie!!

    xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 20 April 2013 - 18:17

    Eva:

    Heeeee lieve Lot, beterschap ten eerste! Fijn dat je zn lekker weekje achter de rug hebt:) En super super vet dat Lisa en Sander al weer bijna op de stoep staan! Leuk om weer een verhaal te kunnen lezen:)

    Ik mis je lieffie!!

    xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 20 April 2013 - 18:18

    Eva:

    Heeeee lieve Lot, beterschap ten eerste! Fijn dat je zn lekker weekje achter de rug hebt:) En super super vet dat Lisa en Sander al weer bijna op de stoep staan! Leuk om weer een verhaal te kunnen lezen:)

    Ik mis je lieffie!!

    xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 20 April 2013 - 18:18

    Eva:

    Heeeee lieve Lot, beterschap ten eerste! Fijn dat je zn lekker weekje achter de rug hebt:) En super super vet dat Lisa en Sander al weer bijna op de stoep staan! Leuk om weer een verhaal te kunnen lezen:)

    Ik mis je lieffie!!

    xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 20 April 2013 - 18:19

    Eva:

    Oeps..... hij deed het dus wel

  • 20 April 2013 - 23:25

    Lotte Vermeulen:

    Hahaha enthousiast eef :p jaaa echt leuk al die bezoekers hier!!!
    Ik mis jou ook!! xxxx

  • 21 April 2013 - 21:22

    Grippeling.Opa En Oma :

    He lieve lotte.
    wat een leuk reisverslag, en wat hebben jullie veel leuke dingen gedaan.
    wij hebben deze middag bij anita en joost alle foto:s gezien, ze zijn heel mooi.
    beterschap met de buikpijn en de rest komt er aan met de Mail.
    groetjes en veel plezier met de nieuwe gasten doei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Op deze site ga ik mijn reisverslagen bijhouden van mijn reis naar CURACAO!! :) Ik ga hier 5,5 maand stage lopen voor mijn opleiding pedagogiek in de kinder- en jeugdpsychiatrie.

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 965
Totaal aantal bezoekers 17787

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 09 Mei 2016

Maleisië en Borneo

31 Januari 2013 - 16 Juli 2013

Dushi Korsou

Landen bezocht: