Beste thuiskomst EVER! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu Beste thuiskomst EVER! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu

Beste thuiskomst EVER!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

02 Augustus 2013 | Curaçao, Willemstad

Al zou ik met zware tegen zin naar huis zijn gegaan, dan was die tegen zin in EEN klap voorbij toen ik mijn mooie achtertuin in Made instapte. Op schiphol al lekker mijn ouders en vriendinnetje Sabrina kunnen knuffelen, maar toen ik thuis kwam begon de verrassing pas echt. Een spandoek zo groot als het huis met de tekst “Hoera, Lotte terug uit Curacao, gelukkig want wij missen jou”. Lief he?! Op de poort een plaat met Welkom Thuis en allemaal ballonnen. Door de garage heengelopen kwam ik in de achtertuin die HELEMAAL versiert was met vlaggetjes, ballonnen en posters met lieve teksten en over heel de waranda een lange tafel met champagneglazen en heeel veel lekkers. Ik nuchter als ik zijn kan, nog steeds geen flauw idee wat me te wachten stond, eerste reactie: “wauw wat mooooi”. Tot 1 seconde later uit aaaaalle hoeken van het huis, tuin en schuur familie en vriendinnetjes gesprongen kwamen. Mijn hoofd op dat moment is goud waart (het is allemaal gefilmd). Nu ik dit typ zit ik nog steeds met een grote smile op mijn gezicht. Ik had echt geen flauw idee, wat de verrassing en het moment alleen nog maar leuker maakte. Na eerst heel fijn iedereen geknuffeld te hebben was mijn reactie “Jullie zijn gemeen! Jullie moesten allemaal werken”. Beetje naïef misschien wel, om te geloven dat echt al je vriendinnen iets te doen hebben op de dag dat jij terug komt van een half jaar buitenland haha. Deze dag was echt fantastisch en maakte het thuiskomen zo fijn! We hebben met z’n alle geproost en ‘champagne’ gedronken op mijn thuiskomst en een lekkere taart en Hollandse hapjes gegeten! Eind van de ochtend zijn de opa’s, oma’s, broertjes en een aantal vriendinnen naar huis gegaan. Mirthie, Eef, Maartje en Pauline zijn nog gebleven en met z’n 5e hebben we heel de middag nog lekker gekletst en Hollandse spelletjes gedaan! Zo leuk! Al mijn credits gaan uit naar mijn vriendinnetjes die dit geregeld hebben, en naar aaaalle andere vriendinnetjes en familie die speciaal voor mij zo vroeg zijn gekomen om mij te kunnen verassen! LIEF!

Deze spetterende thuiskomst wilde ik eerst even met jullie delen, maar ook mijn laatste dagen in Curacao wil ik nog even benoemen. Deze waren namelijk ook nog heeerlijk! Michelle en ik zijn een aantal dagen fulltime gaan zonnen zodat we zo bruin mogelijk terug kwamen in Nederland! Alle feestjes nog een keer afgegaan de laatste week en dat was erg leuk. Op de laatste avond zijn Michelle en ik uit eten gegaan bij Scuba Lodge. Dat is zeker mijn favoriete restaurant geworden in Curacao. Leuke avonden gehad daar, net als de laatste avond die ook weer erg gezellig was! Mijn stage heb ik trouwens afgerond met een ACHT! Ik had dit nog niet eerder benoemd in een van mijn reisverslagen, maar is toch niet onbelangrijk om even te benoemen want ik ben echt wel trots op dit cijfer aangezien het echt een lastige stage was!

Nou dit was het dan, een half jaar Curacao, een half jaar een andere cultuur, vele avonturen, vakanties en bezoekjes gehad. Dit half jaar vergeet ik NOOIT meer! Soms was het lastig, soms waren er momenten van heimwee, maar alles bij elkaar genomen heb ik daar de tijd van mijn leven gehad! Het voelt als een half jaar een ‘tussenjaartje’, terwijl ik daar gewoon bezig was met mijn opleiding. Beter kan toch eigenlijk niet? Dit betekent wel dat de omschakeling naar een jaar stage lopen, school volgen en daarnaast nog een bijbaantje heel groot gaat zijn. But it’s worth it!

THANKS DUSHI KORSOU! Thanks lieve bonito’s/mensen die ik daar heb leren kennen! Thanks friendies en familie die mij gevolgd hebben en altijd geïnteresseerd zijn geweest! En een speciale thanks voor Michelle, die echt een goed vriendinnetje is geworden en die mij door de leuke en minder leuke tijd heeft geholpen! :)

  • 02 Augustus 2013 - 10:35

    Michelle Krootjes:

    Ahhhh wat lief Lot!! Jij ook super bedankt voor alles, en andersom heb jij mij ook door leuke en minder leuke tijd geholpen! Hele dikke kus en knuffel xxxxx

  • 02 Augustus 2013 - 10:45

    Lisa:

    Mooie woorden Lotje! Een levenservaring die je altijd bijblijft!!! <3

  • 14 September 2014 - 16:28

    Anne Engels:

    hoi lotte! ik kwam via google op jou waarbenjij.nu terecht omdat ik momenteel aan het zoeken ben naar een leuke stageplek! yuda bo yu lijkt mij een super toffe stage plek, en zoals ik een beetje op jou waarbenjij.nu heb gelezen, heb jij het er ook erg goed naar je zin gehad! ik wil graag een mail sturen naar de organisatie alleen het mail adres was op de site staat werkt niet. hopelijk kan jij mij een mail sturen met de juiste contactgegevens? mijn mail adres is ac.engels@hotmail.com. ook vroeg ik me af of het heel vervelend is geweest dat je geen Papiamento sprak.. hopelijk lees je mijn bericht en kan je mij antwoord geven :) groetjes anne!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Op deze site ga ik mijn reisverslagen bijhouden van mijn reis naar CURACAO!! :) Ik ga hier 5,5 maand stage lopen voor mijn opleiding pedagogiek in de kinder- en jeugdpsychiatrie.

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 2210
Totaal aantal bezoekers 17784

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 09 Mei 2016

Maleisië en Borneo

31 Januari 2013 - 16 Juli 2013

Dushi Korsou

Landen bezocht: