Bezoekje nummero tres, quater i sinku! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu Bezoekje nummero tres, quater i sinku! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu

Bezoekje nummero tres, quater i sinku!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

05 Juni 2013 | Curaçao, Willemstad

Hi guys, het is even geleden dat ik heb geschreven! Hier ben ik niet aan toegekomen door alle leuke bezoekjes die ik afgelopen weken gehad heb. Het eerste gedeelte van dit reisverslag heb ik geschreven vlak nadat Lisa en Sander weg waren. De rest van het reisverslag schrijf ik nu. (Ben voorbereid; het is dit keer een redelijk lang verslag!!)

Ook dit reisverslag gaat weer over een paar heerlijke weekjes ‘vakantie’. Beginnend met de vakantie met Lisa en Sander (ik hoefde maar één dag stage te lopen, geluksvogel). Na deze vakantie ben ik over de helft van mijn bezoekjes heen, en ik kan er geen genoeg van krijgen. Waar ik voordat ik wegging nog dacht, wow ik krijg wel heel veel bezoek, heb ik dan nog wel tijd voor mezelf? Zou ik nu willen dat iedereen die langs is gekomen nog veel langer zou blijven. Een ding wat ik wel geleerd heb van mijn avontuurtje Korsou is dat afscheid nemen niet echt mijn ding is, maar goed. Over 10 dagen staat alweer het volgende bezoekje op de planning: Maartje :D.

Afgelopen 1,5 week heb ik echt een fantastische week gehad met Lisa & Sander. We hebben een aantal dingen gedaan (zoals de dierentuin), maar vooral lekker op het strand gelegen, gezond, gesnorkeld, gefeest en uit eten gegaan. Laat ik beginnen bij het begin, de vakantie begon lekker antilliaans en slecht geregeld. Toen ik eindelijk aangekomen was op HATO en Lisa heel goed geknuffeld had bleek dat ze voor de gek gehouden waren door de autoverhuurder en ze geen auto mochten huren, terwijl alles al betaald was… ‘maar mevrouw kon niets voor ze doen’. SURE?! Stonden we dan… Na een aantal telefoontjes naar Nederland en een hoop stress, bedacht Sander dat hij misschien nog zijn contacten van vorig jaar had, en dus stond 10 minuten later Harry voor het vliegveld. “En ze leefde nog lang en gelukkig”, dat is gelukkig meteen goed gekomen! Die avond zijn we lekker uit eten geweest en in het weekend hebben we een dagje op het strand gelegen en een dagje naar de dierentuin geweest en bij Starbucks een heerlijke choco frappucino gedronken!! Die dierentuin was trouwens echt zielig! Waarschijnlijk ooit failliet gegaan, want entree was free, maar de dieren zaten er nog. Ze zaten in suuuper kleine metalen hokken met asfalt, helemaal niets van groen, zand of natuur erin verwerkt. Ik wilde het liefste alle lieve aapjes, vogels en leeuw meenemen. Maandagavond en dinsdag waren voor mij toch wel absolute hoogtepunten, zelfs van heel mijn verblijf hier in Korsou. Maandag avond was Guus Meeuwis, Groots over zee!! Dit was zeker Groots, echt leuk!! Voor degene die een impressie willen krijgen; RTL Boulevard van woensdag 1 mei. En voor de oplettende, goed kijken want ik ben twee keer te spotten! Dinsdag zijn we naar Klein Curaçao geweest. Met een catamaran naar een super mooi onbewoond eiland! Wauw, echt een paradijsje daar. De heen weg was ruig en over de hoge golven. Daar aangekomen had je heel de dag om lekker op het strand te liggen, het eilandje te bekijken en natuurlijk te snorkelen met schildpadden. We hebben er maar liefst vier bij elkaar gezien!! Ze zwommen op 50 cm afstand van je, zo gaaf! ’s Middags was er nog een barbecue op de boot. De terugweg was rustig, zeilend met de catamaran, en mocht je op de netten van de catamaran liggen. Heerlijk! Lekker bruin geworden die dag! Dit was zeker een hoogte punt. De rest van de week hebben we ons nog goed vermaakt met lekker op het strand liggen, uiteten gaan, de verschillende happy hours afgaan etc.

Lisa en Sander zondag naar het vliegveld gebracht en toen was het tijd voor maar liefst twee weekjes stage, en vervolgens stond Maartje alweer klaar op HATO. Ook bij Maartje heb ik weer een aantal middagjes vrij kunnen krijgen op stage. Wat een leventje :). We zijn het eerste weekend van Maartje naar alle mooie strandjes geweest; Porto Marie, Cas Abou en Grote Knip. De rest van de week hadden we namelijk geen auto overdag, dus zijn we met het busje naar strandjes dichterbij geweest. Ook in de avonden heb ik Maartje kennis laten maken met de Curaçaose happy hours, mambo movie, cocktails/smoothies, ratje draaien en lekker uiteten bij verschillende restaurantjes. Zaterdag zijn we naar Hato gegaan om Colien op te halen!! Ons laatste bezoekje. Savonds gezellig met zn 4e uiteten geweest. Zondag heb ik Maartje weer naar het vliegveld gebracht ( :-( ) en daarna naar het strand gegaan waar Colien en Michelle al lekker lagen te bakken. Ook deze week stond weer in het teken van alle strandjes bezoeken, zowel de mooie strandjes al Kas Abou en Grote knip, als de strandjes dichtbij zoals Mambo en Cabana. Deze week ook veel gelegen bij Saint Tropez en regelmatig daar een heerlijke smoothie gedronken. Dinsdag avond zijn we naar Campo geweest. De enige avond dat je als vrouw naar binnen mag; “Ladies night!!” Degene die ooit langer in Curacao zijn geweest kennen het vast wel. Je kunt het omschrijven als ‘center parks voor prostituees’. Een heleboel huisjes, ‘winkeltjes’, speelhallen, een fitnessruimte, restaurantje, barren en een stripclub. Klinkt best gezellig toch. “Het is iets wat je zeker meegemaakt moet hebben als je een half jaar in Curacao bent geweest”, zo werd ons verteld. Goed, dan doen we dat. Met een groep bestaande uit alleen maar vrouwen zijn we naar de Ladies night in Campo gegaan. Aangekomen in de club werd een hele show neergezet waarin verschillende strippers voorbij kwamen. Toch hoorde ik van te voren reacties als “oh het is echt niet om aan te zien”, “ze gaan echt ver, niet normaal wat ze op het podium doen”. Wat dat betreft hadden wij misschien een ‘slechte’ avond (gelukkig), want het viel allemaal reuze mee. Al bleven wij niet ongezien door de mannelijke strippers, maar dan hadden we misschien achteraf ook niet met een groepje met alleen maar meiden moeten gaan. Al met al hebben we veel gelachen en zijn we weer een ervaring rijker. De andere avonden hebben we ons ook goed vermaakt; woensdag cabana, donderdag ratje draaien, vrijdag full moon (Lucky collie), zaterdag zanzi en zondag zijn we uiteten geweest bij scuba lodge en zijn we daar tot 2uur cocktails blijven drinken met de bediening/barpersoneel. Een erg gezellig laatste avondje van Colien. Gisteren Collie naar het vliegveld gebracht en daarmee ook meteen het laatste bezoekje afgesloten. Heerlijke weekjes gehad met mijn lieve vriendinnetjes die me hier in het verre Curacao op zijn komen zoeken, bedankt!! Komende weekjes ga ik mijn stage afronden, en nog genieten van mijn laatste weekjes hier. Ik begin al wel erg uit te kijken om weer terug te zijn en alle lieve vriendinnetjes, familie en kennissen weer te kunnen zien! Maar eerst nog even genieten hier!!

AYOOO DUSHINAN!

Ps. Ooit, zo’n 7 weken geleden heb ik een reisverslag geschreven over mijn stage (aangezien het soms lijkt alsof ik hier alleen maar vakantie heb), maaar die heb ik nooit geupload kwam ik gisteren achter (verder vind ik stage wel belangrijk hoor!!). Ik ga dit verslag up to date maken en deze week posten! :-)

  • 05 Juni 2013 - 15:55

    Lisa:

    Snoesss, wat een leuke verhalen allemaal! Het lijkt inderdaad alsof je alleen maar vakantie viert haha. :p Gelukkig maar achterwege gelaten wat voor criminele dingen er zijn gebeurd en alleen verteld hoe super t was! Jeeej :)

    Tot snel mop!

    Kussiess

  • 05 Juni 2013 - 20:34

    Grippeling:

    Lotte wij hebben je verslag gelezen, geweldig wat je allemaal beleefd, en meemaakt.geniet nog snel, want voor je het weet, is je tijd voorbij.leukdat zoveel vrienden langskomenom jou een bezoek te brengen.bij ons is alles Oke,nog fijne dagen en tot horen of zien.groetjes opa en Oma Gripp.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Op deze site ga ik mijn reisverslagen bijhouden van mijn reis naar CURACAO!! :) Ik ga hier 5,5 maand stage lopen voor mijn opleiding pedagogiek in de kinder- en jeugdpsychiatrie.

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 836
Totaal aantal bezoekers 17780

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 09 Mei 2016

Maleisië en Borneo

31 Januari 2013 - 16 Juli 2013

Dushi Korsou

Landen bezocht: