Living the goodlife, en natuurlijk stage! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu Living the goodlife, en natuurlijk stage! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu

Living the goodlife, en natuurlijk stage!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

08 Februari 2013 | Nederland, Tilburg

Hi guys!

We zijn weer een paar dagen verder, en weer en heleboel gedaan hier op Dushi Kòrsou! Ik eindigde mijn vorige verslag met de full moon party! Wat een mooi feestje was dat. Het is net een festival, maar dan op het strand tussen de palmbomen. We hadden nog erg veel last van onze jetlag, maar de sfeer daar zorgde ervoor dat we het toch nog redelijk lang vol hebben gehouden. Eigenlijk hebben we heel het weekend nog last gehad van die jetlag! Maandag ochtend was hij eigenlijk pas echt over. Niet verwacht dat ik er zo veel last van zou hebben. Het weekend hebben we een dagje op het strand doorgebracht op mambo beach, en de zondag zijn we naar de kindercarnavaloptocht geweest. Volgens een ‘huisvriend’ van onze huisbaas zou de optocht rond 3 uur aankomen op de plek waar wij wilde gaan staan. Dus wij stonden daar met ons goede, nog niet Antilliaanse gedrag, om half 3 op de plek van bestemming, zodat we een goed plekje hadden. Een goed plekje hadden we zeker toen de eerste groepen van de optocht om 6 uur langs kwamen! Dat op tijd zijn heb je dan toch wel meteen goed afgeleerd. Het was erg lang wachten in die warmte. De optocht was wel super mooi! Maandag begonnen met mijn stage op Yudaboyu. Inmiddels heb ik al mijn hele eerste week gehad. Ik heb al met verschillende intake-gesprekken mee mogen lopen, we hebben een aantal middagen meegelopen op de deeltijdafdeling (een opvang waar kinderen met gedragsproblemen s middags heen komen) en we zijn ook al bij een aantal vergaderingen aanwezig geweest. Deze vergaderingen zijn állemaal in het papiaments en ook de kinderen spreken alleen papiaments. Oja en als we zelf therapieën en intakes willen gaan geven moet dat dus ook écht in het papiaments! Dat wordt dit weekend op het strand woordjes knallen, wil ik hier iets kunnen uitvoeren!! Daar gaan we dan maar voor!

Vanmiddag was er op stage een carnavalsvieren voor de kinderen van de deeltijdafdeling, zowel de oudere groep als de jongere groep. Nou geloof me, ik heb nog NOOIT zo’n saaie carnavalsviering gezien. De kinderen vonden er ook helemaal niets aan! Zielig gewoon. Maar goed, wij als blanke hollanders mogen daar niets van zeggen, dus wij hebben wijs onze mond gehouden en zijn na een tijdje maar met de kiddies gaan voetballen (in 30 graden en je lange broek, dichte schoenen etc.) Alles voor de kinderen, haha!

De avonden hier hoef je je ook niet te vervelen. Op dinsdag avond zijn we naar mambo beach geweest. Daar wordt op dinsdag op een groot scherm een film gedraaid en daar kan je op een ligbedje naar kijken. Heerlijk! Wij hebben een aantal films doorgegeven, dus komende dinsdagen zijn de vrouwenfilms aan de beurt op mambo beach! Op woensdag zijn we naar Cabana geweest. Live-muziek en lounge banken en daarna dansen en feesten! Klinkt goed toch?

Het carnaval is hier inmiddels al vol in gang. Vrijdag avond is er nog een jongerenoptocht, zondag de volwassenen optocht en diezelfde optocht is dinsdagavond nog een keer maar dan in het donker met verlichting! Allemaal leuk dus!

Ik vind het echt super leuk om al jullie berichtjes te krijgen! Ga zo door hihi! En hou me op de hoogte hoe het daar allemaal in Nederland gaat hè!!

Knuffels uit Kòrsou!

  • 08 Februari 2013 - 07:55

    Lisa:

    Lieflotje!

    Wat leuk dat de eerste dagen van stage bevallen! Ergggg belangrijk!! En dat lukt jou wel, you go girl! Veel plezier met carnaval de komende dagen :) Ik hoor snel weer van je!

    Dikke kus!

  • 08 Februari 2013 - 07:57

    Lisa:

    Dat papiaments lukt jou wel bedoelde ik hihi

  • 08 Februari 2013 - 08:19

    Els Domenie:

    Wow, wat klinkt dat allemaal geweldig!

    Groetjes, Els

  • 08 Februari 2013 - 09:33

    Pauline:

    Hee Lotte!

    Klinkt echt heel leuk & interessant je stage daar!! Alleen lastig lijkt me dat het allemaal in het papiaments is, maar dat gaat jouw vast lukken!! :) Het leventje buiten stage klinkt zeker erg goed! Ik ben nu al benieuwd naar je volgende reisverslag!

    X Pauline

  • 08 Februari 2013 - 16:21

    Ma:

    Leuk om te lezen, je schrijft ook smeuïg.
    Fijne carnaval!



  • 09 Februari 2013 - 18:37

    William:

    dushi mucha muhé, might tin algu na bende eis krem. djòdjò e saludos ingrid í william

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Op deze site ga ik mijn reisverslagen bijhouden van mijn reis naar CURACAO!! :) Ik ga hier 5,5 maand stage lopen voor mijn opleiding pedagogiek in de kinder- en jeugdpsychiatrie.

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 17786

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 09 Mei 2016

Maleisië en Borneo

31 Januari 2013 - 16 Juli 2013

Dushi Korsou

Landen bezocht: