De eerste dag - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Lotte

01 Februari 2013 | Nederland, Tilburg

Bon dia!

Dit reisverslag wil ik allereerst beginnen om iedereen heel erg te bedanken voor het geweldige afscheidsfeestjes, de leuke cadeautjes en natuurlijk de financiële bijdrage! Bedankt!!

Gisteren om half 3, locale tijd, ben ik na een toch wel moeilijk afscheid, en een goede vlucht, geland in Curacao. Aangekomen op het vliegveld stonden we daar met al onze koffers. Van te voren al grapjes gemaakt over niet opgehaald worden, maar gelukkig voor niets druk gemaakt; er stond een taxi voor ons klaar die ons naar de bonitostraat bracht. Hier aangekomen kregen we eerst een behoorlijk shock! Het was zooo anders dan op de fotos en anders dan verwacht. Het zijn niet drie huizen zoals stond aangegeven, het zijn allemaal losse kamertjes op een buitenruimte. Die buitenruimte wordt afgeschermd door hekken met scheermesjes draad, tralies voor alle ramen en deuren en in elke hoek een camera! In Nederland zou je zeggen; ‘wat een gevangenis’. Hier ben ik alleen maar blij mee! Zo worden de chollers (drugszwervers) tenminste buiten gehouden! Ook hebben onze huisbazen twee waakhonden, waar wij als vreemden niet bij in de buurt mogen komen “want dan worden onze handen eraf gebeten”. Oke Oke. Daar komen we dus niet bij in de buurt!

Nu ik dit aan het typen ben, buiten op het terras in de zon, ZIE IK ZOJUIST MIJN EERSTE HAGEDIS LOPEN!! En ik vond hem lief, niet eng :D wat een overwinning haha! Het valt met het ongedierte en enge beestjes tot nu toe nog reuze mee! Maar die kloppen we even af, voordat ik straks door een heel kakkerlakkenleger wordt opgewacht in mijn kamer.

Vandaag hebben we de auto opgehaald, een simkaart gehaald, boodschappen gedaan (want de winkel naast ons is echt HEEL duur), mijn stageplaats gevonden en nog wat dingetjes geregeld. We zijn op een goede tijd aangekomen want vanavond is de FULL MOON PARTY. Een van de grootste feesten in Curacao (3000 mensen partyend op een strand met een DJ). Leuk eerste stapavondje! Jullie horen snel weer van mij!

Liefs Lotte

  • 01 Februari 2013 - 23:58

    Maartje:

    Meis!

    Super om te horen dat het goed gaat
    ! Al had ik natuurlijk niets anders van je verwacht!
    Nou veel plezier vanavond! En ik wil ook in het zonnetje zitten ipv voor de kachel

  • 01 Februari 2013 - 23:58

    Sander :

    Hee Lotte,

    super dat het bevalt. Gelukkig van het ongedierte. Maar je weet nooit he:) Ik ben benieuwd hoe het er bij jou in de straat uit ziet. Oehh, is een leuk feestje:)
    veel plezier en hoor wel weer van je:) xxx

  • 02 Februari 2013 - 00:05

    Pauline:

    Lotte!

    Wat fijn om te horen dat de reis goed is gegaan en dat je goed bent aangekomen! Wat heerlijk zeg dat je lekker op een terras zit in de zon, veel beter dan al die regen hier! Veel plezier vanavond! :)

    X

  • 02 Februari 2013 - 00:19

    Eva Van Der Veer:

    Woehoeeeee Lot! Leuk om te lezen! Fijn ook dat je de hagedissen leuk vindt! Hahaha dat scheelt al heel wat! Succes met de rest van de beesten! Komt vast goed met jou!

    Ik wacht op het volgende verslag!
    XXXXX

  • 02 Februari 2013 - 06:39

    Els Domenie:

    Hoi Lotte,

    Fijn dat je goed bent aangekomen! En meteen dik feesten, geweldig!
    Leuk om te lezen hoe het daar is, blijf schrijven, ik blijf je volgen.

    Liefs, Els

  • 02 Februari 2013 - 10:35

    J.vermeulen:

    hoi Lotte

    Bedankt voor je berichtje,fijn dat alles goed is gegaan,wees zuinig op je handen met al die honden.

    geniet vooral van het mooie weer

    Oma&Opa Vermeulen

  • 02 Februari 2013 - 10:56

    Ma:

    Ha die Lotte,

    Wat leuk ook dat er zoveel vriendinnen naar Schiphol kwamen om je uit te zwaaien.
    Gelukkig ben je nu op de plaats van bestemming in de heerlijke zon. Het zal heerlijk zijn, gelukkig is het hier vandaag ook droog en zonnig na een week regen.
    Feesten en beesten is je thema nu dus. Ben benieuwd hoe het op stage zal zijn maandag. Succes maandag.

    Groetjes van Ma en Pa

  • 03 Februari 2013 - 22:56

    Steffie:

    Dat klinkt goed dushi!
    Voor kakkerlakken-tips kun je mij altijd even bellen;)
    Succes met het eerste échte weekje daar! maar dat gaat vast goed komen!

    Dikke knuf uit de regenachtige trouwlaan!

  • 04 Februari 2013 - 15:25

    Frances:

    Lottie!

    Wat goed om te horen dat de resi en je aankomst zo soepel zijn verlopen. Ik ben heel beniwud naar al je verhalen!

    Geniet ervan!

    Veel liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Op deze site ga ik mijn reisverslagen bijhouden van mijn reis naar CURACAO!! :) Ik ga hier 5,5 maand stage lopen voor mijn opleiding pedagogiek in de kinder- en jeugdpsychiatrie.

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 17789

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 09 Mei 2016

Maleisië en Borneo

31 Januari 2013 - 16 Juli 2013

Dushi Korsou

Landen bezocht: