25 days left.. - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu 25 days left.. - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu

25 days left..

Blijf op de hoogte en volg Lotte

06 Januari 2013 | Nederland, Tilburg

Bon tardi dushinan. Kon ta bai? Mi nomber ta Lotte i mi ta bai kore stazje na Yudaboyu na Korsou! Jajaaaa zijn jullie al verbaasd? Zelfs ik, als regelrechte talenramp, spreek na de taalcursus van 8 weken al een aardig woordje Papiamentu. Nog twee taallessen te gaan en dan moet ik me verstaanbaar kunnen maken in Curacao. De druk om de taal te leren spreken zat er ook wel een beetje achter, want volgens verhalen worden de behandelingen bij Yudaboyu (instelling waar ik stage ga lopen) gegeven in het papiaments! Pittig! Oh en trouwens, jullie horen het goed ja: “volgens verhalen”. Helaas heb ik nog steeds niet echt contact met mijn stagebegeleidster in Curacao. Het is de bedoeling dat ik daar stage ga lopen samen met een klasgenoot van mijn opleiding, Femke. Helaas hebben wij nog maar weinig teken van leven gekregen vanuit Curacao en is het dus een beetje de vraag wie, wat, waar en hoe de bedoeling is van onze stage! But hé, that’s Korsou! Dus we kunnen er beter maar alvast aan wennen! Verder zijn de voorbereidingen al redelijk in gang. Ik als echte uitsteller moet me hier wel echt toe zetten want als het aan mij lag zou alles op de laatste week aan komen. Ik denk dat de gemeente, en ikzelf ook, dan behoorlijk gek van mij zouden worden. Op dit moment kan ik van mijn lijst met zo’n 35 punten, er al een stuk of 6 afvinken. Het is een begin, maar nog veel werk aan de winkel. Een belangrijk punt is wel al afgevinkt: Mijn kamer in Tilburg is onderverhuurd en een kamer in Curacao is gereserveerd! Samen met 3 meiden van mijn opleiding, Michelle, Suzan & Sandy, ga ik wonen in een studentenhuis aan de bonitostraat in Willemstad. Leuk om even te vermelden; studentenhuis mét privéstrand :-)

Komende 3,5 week staat nog een hele hoop geregel, het afronden van mijn minor en het genieten van mijn lieve vriendinnen en familie op de planning! Ik heb erg leuke weken voor de boeg, maar toch gaat mijn verlangen uit naar 31 januari!!! Ik kan echt niet meer wachten om in het vliegtuig te stappen en het avontuur te beginnen. 25 days left… counting down the days!

Liefs,
Lotte

  • 07 Januari 2013 - 00:15

    Michelle Krootjes:

    Zin innnnnnnn!!! xx

  • 07 Januari 2013 - 09:37

    Ma :

    Ha die Lotte,

    Ik ben nu nog op de hoogte maar heb me toch alvast op de mailingslist gezet voor als je echt vertrokken bent naar Curacao, spannend!!!

    Groetjes van Ma

  • 07 Januari 2013 - 16:54

    Eva:

    Lieve Lot,

    De rollen zijn nu omgedraaid! Nu ga ik al jouw verhalen lezen! Daar heb ik wel zin in! Al ga je ik je natuurlijk enorm missen!

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 07 Januari 2013 - 16:56

    Eva Van Der Veer:

    Lieve Lot,

    De rollen zijn nu omgedraaid! Nu ga ik al jouw verhalen lezen! Daar heb ik wel zin in! Al ga je ik je natuurlijk enorm missen!

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 16 Januari 2013 - 11:42

    Oma En Opa Grippeling.:

    lotte voor straks een goede vlucht,en daarna een hele fijne tijd in curacou.
    je hoort nog van ons
    gr opa en oma.

  • 23 Januari 2013 - 14:56

    Oma&opa Vermeulen:

    hoi Lotte
    we hebben ons aangemeld op de mailinglijst en bedankt voor het re nummer

  • 26 Januari 2013 - 13:08

    Wilma Norbart:

    Hoi Lotte,

    Heel hee heel veel plezier in onze gemeente Curacao.
    Bonitastraat is een leuke plek om te vertoeven maar stel je niet teveel voor van dat privestrand, wat keien en ratten zul je er eerder vinden. Ga lekker naar Mambo Beach daar is het pas echt goed feesten en natuurlijk zonnen.

    Streep met elke Amstel Bright een studiepuntje weg, en natuurlijk vooral genieten!!!

    Wilma Norbart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Op deze site ga ik mijn reisverslagen bijhouden van mijn reis naar CURACAO!! :) Ik ga hier 5,5 maand stage lopen voor mijn opleiding pedagogiek in de kinder- en jeugdpsychiatrie.

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 548
Totaal aantal bezoekers 17788

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 09 Mei 2016

Maleisië en Borneo

31 Januari 2013 - 16 Juli 2013

Dushi Korsou

Landen bezocht: